Resultaten eerste monitoring nieuw parkeerbeleid Oud-Beijerland

Redactie Hoeksch Nieuws
3 Min Read

OUD-BEIJERLAND – Sinds 1 juli 2016 geldt een nieuw parkeerbeleid in het centrum van Oud-Beijerland. Bij de vaststelling van dit parkeerbeleid is besloten dat op drie momenten een monitoring van het beleid plaatsvindt: drie maanden, zes maanden en twaalf maanden na invoering van het beleid.

Drie momenten

Er vindt op drie verschillende momenten een monitoring plaats, omdat bij veranderingen in de verkeerssituatie sprake is van een gewenningsperiode. Men is vaak gewend aan een bepaalde route, favoriete plek of bepaalde regels en het duurt even voordat iedereen zijn/haar weg hierin gevonden heeft. Problemen waar men in het begin tegenaan loopt, kunnen over een tijdje niet meer van toepassing zijn.

Eerste monitoring

De eerste monitoring (over de maanden juli, augustus en september) heeft inmiddels plaatsgevonden. Alle – via verschillende kanalen – binnengekomen klachten en opmerkingen met betrekking tot parkeren in het centrum (in juli, augustus en september) zijn geanalyseerd. Ook heeft stichting Centrummanagement gesproken met ondernemers over hun ervaringen met het nieuwe parkeerbeleid. De bevindingen kunt u onderaan dit nieuwsbericht downloaden.

Verbeteren bewegwijzering

Door de gewenningsperiode is het niet logisch en wenselijk om direct het beleid aan te passen op basis van de eerste bevindingen. Voor het beter functioneren van het beleid zien we wel mogelijkheden tot verbetering op het gebied van wegbewijzering. In het zuiden van het centrum zien we een groeiende druk op de parkeerplaatsen, terwijl aan de noordkant nog capaciteit over is. Door dynamische bewegwijzering aan te brengen willen we bezoekers meer verleiden om naar het noorden te rijden. Op deze bewegwijzering wordt ook getoond wanneer een parkeerterrein vol is, zodat mensen direct naar een parkeerterrein met capaciteit rijden. Hierdoor is er minder zoekverkeer.

Werknemers-parkeren

Speciaal voor werknemers van ondernemingen in het centrum zijn werknemersplaatsen aangewezen. Centrummanagement blijft de medewerkers attenderen op de gemaakte afspraken, zeker nu we een koude en natte periode ingaan. Een Roparunteam voert regelmatig controles uit op gewenst parkeren door werknemers. Ook gaat stichting Centrummanagement kantoorpersoneel in het centrum benaderen om hen te betrekken bij de afspraken. 

Tweede monitoring: melding doen

De tweede monitoring vindt plaats in februari. De monitoring geeft alleen een compleet en duidelijk beeld als u ook daadwerkelijk melding doet van parkeerproblemen en/of klachten. U kunt dit doorgeven via het online meldingsformulier.


Elke avond op de hoogte van het laatste nieuws uit de Hoeksche Waard? Schrijf je dan hier in voor onze gratis nieuwsbrief.







Deel dit artikel
De redactie van Hoeksch Nieuws verzorgt dagelijks het laatste nieuws uit de Hoeksche Waard.
error: Deze inhoud is beveiligd tegen kopiëren