HOEKSCHE WAARD – Vanaf 1 oktober 2018 kunnen inwoners van de vijf gemeenten in de Hoeksche Waard nóg gemakkelijker en sneller een melding of klacht doorgeven aan hun gemeente. Via de website of met de eenvoudig te installeren smartphone-app Fixi kunnen inwoners meehelpen aan het verbeteren van hun buurt door schade of gebreken in de openbare ruimte aan de gemeente te melden.
Eén van de voordelen van het gebruik van Fixi is dat alle meldingen zichtbaar zijn op een openbare kaart. Zo kunnen inwoners zien of bijvoorbeeld een losse stoeptegel of kapotte prullenbak al is gemeld bij de gemeente. Ook kan er gemakkelijk een foto worden bijgevoegd. Bovendien kan de actuele status van een klacht of melding altijd en overal worden gevolgd. En is de schade of het gebrek hersteld? Dan wordt de inwoner hier via de Fixi-app of per e-mail ook direct over geïnformeerd. Door het gebruik van Fixi kunnen de gemeenten klachten en meldingen sneller afhandelen.
Klantgerichte gemeenten
Wethouder Leon van Noort van gemeente Binnenmaas: “Het werken met Fixi past goed in de visie op verbeterde dienstverlening en klantgerichte gemeenten, in aanloop naar de start van de nieuwe gemeente Hoeksche Waard.” In alle vijf gemeenten in de Hoeksche Waard kunnen inwoners hun melding via de gemeentelijke website of app in Fixi doorgeven. Uiteraard blijft het ook mogelijk om een klacht of melding telefonisch door te geven.
Download de Fixi app
De Fixi app is beschikbaar in de Appstore en Google Playstore.
- Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.decos.fixi2.citizen
- iOS: https://itunes.apple.com/nl/app/fixi/id1289224548?mt=8
Elke avond op de hoogte van het laatste nieuws uit de Hoeksche Waard? Schrijf je dan hier in voor onze gratis nieuwsbrief.