Online visitekaartjes bestellen voor Hoeksche Waardse ondernemers

Redactie Hoeksch Nieuws
4 Min Read

Als ondernemer in de Hoeksche waard zul je waarschijnlijk voornamelijk lokaal en regionaal werken. Het is daarom belangrijk dat mensen in de regio jouw bedrijfsnaam leren kennen en weten waarvoor ze bij je terecht kunnen. Echter, de manier van contacten leggen met (potentiële) klanten is door de komst van het digitale tijdperk veranderd. Het kan niet ontkend worden dat technologische ontwikkelingen en de sociale netwerken de manier waarop we met elkaar omgaan hebben veranderd.

Dankzij platforms als Twitter en LinkedIn zijn professionele of persoonlijke profielen met contactgegevens met één klik te bekijken. Wat is er in dit scenario met visitekaartjes gebeurd? Moeten lokale ondernemers nog visitekaartjes drukkenof zijn ze niet langer bruikbaar?

Alle informatie bij elkaar verzameld

Ondanks dat er online contactinformatie te vinden is, blijven visitekaartjes in de praktijk nog veel gebruikt en erg aanwezig. Ze kunnen gebruikt worden als aanvulling op alle informatie die op internet circuleert. En om alle informatie in één oogopslag bij elkaar te hebben, zonder op zoek te moeten gaan. Goed gebruikte visitekaartjes kunnen een geweldig middel zijn om een merk te definiëren en bekend te maken in de wereld.

Waarom zijn visitekaartjes belangrijk voor Hoeksche Waardse ondernemers?

Als ondernemer is het aan te raden om visitekaartjes altijd bij je te dragen. Je weet immers nooit wanneer je contacten kunt leggen. Natuurlijk zijn er speciale gelegenheen zoals conferenties, workshops en evenementen waar visitekaartjes onmisbaar zijn. Ze bieden de ontvanger de mogelijkheid om op een later moment, als ze meer tijd hebben, nog eens contact op te nemen. Tijdens bijvoorbeeld een vergadering zal iemand namelijk niet snel een mobieltje erbij pakken om op LinkedIn naar contactgegevens te zoeken. Visitekaartjes helpen mensen om je naam en organisatie beter te onthouden. Verder bieden ze een geweldige kans om de bedrijfs huisstijl uit te stralen en je als ondernemer te onderscheiden van de concurrenten. Potentiële klanten en zakenrelaties hebben de gegevens binnen handbereik, wat het makkelijker maakt om contact op te nemen.

Ontwerpen van het perfecte visitekaartje

Visitekaartjes kunnen gezien worden als een introductie, zowel van de persoon als van de organisatie. Het is daarom belangrijk aandacht te besteden aan de details bij het ontwerpen van een visitekaartje. Wat zijn zaken waar je dan zoal op moet letten?

  • Het formaat van het visitekaartje. Normaal gesproken hebben visitekaartjes het formaat van een creditcard zodat ze makkelijk opgeborgen kunnen worden.
  • Verstrekte gegevens. Zorg dat de directe contactgegevens duidelijk op het visitekaartje worden weergegeven. Vermijdt echter excessen, soms is meer minder.
  • Gebruik kleuren die de onderneming definiëren en die passen bij de sector waarin je opereert.
  • Gebruik alleen de noodzakelijke afbeeldingen zoals het logo. Vermijd afbeeldingen die de aandacht kunnen afleiden of die zelfs de essentiële informatie van het kaartje verbergen.
  • Voorkom dat je visitekaartjes op papier van mindere kwaliteit laat drukken. Dit kan een slechte indruk maken. Het is de moeite waard om iets meer te investeren in resistent papier dat prettig aanvoelt.

Het is belangrijk, juist voor kleine(re) lokaal opererende ondernemers om het concept van het bedrijf te visualiseren in het visitekaartje. Ze kunnen helpen om (potentiële) klanten en samenwerkingspartners in de Hoeksche Waard te bereiken. 


Elke avond op de hoogte van het laatste nieuws uit de Hoeksche Waard? Schrijf je dan hier in voor onze gratis nieuwsbrief.







Deel dit artikel
De redactie van Hoeksch Nieuws verzorgt dagelijks het laatste nieuws uit de Hoeksche Waard.
error: Deze inhoud is beveiligd tegen kopiëren