HOEKSCHE WAARD – Gemeente Hoeksche Waard heeft voor de levering en service van de Wmo hulpmiddelen een overeenkomst met het Hulpmiddelencentrum (HMC). De leverancier voldoet niet aan de overeenkomst en de gemaakte afspraken. Zo worden de hulpmiddelen niet tijdig geleverd. Hierover zijn meerdere gesprekken gevoerd, maar dit heeft helaas niet geleid tot verbetering. ‘Wij willen dat de dienstverlening aan onze klanten verbetert, daarom hebben wij besloten het contract met HMC te beëindigen en op zoek te gaan naar een nieuwe leverancier. Wij betreuren deze situatie en doen er alles aan om de overgang naar de leverancier voor onze klanten zo soepel mogelijk te laten verlopen.’, aldus wethouder Joanne Blaak-van de Lagemaat.
Waarom wordt het contract ontbonden
Helaas krijgen we steeds meer klachten over de levering en service van hulpmiddelen door HMC. Wij hebben deze klachten meerdere keren met HMC besproken, maar dat heeft niet geleid tot verbetering. De dienstverlening aan onze klanten moet verbeterd worden en voldoen aan de eisen die wij hiervoor gesteld hebben. HMC heeft aangegeven dit niet op korte termijn te kunnen organiseren. Daarom hebben wij besloten het contract met HMC stop te zetten.
Nieuwe leverancier
Wij zijn op dit moment op zoek naar een of meerdere nieuwe leverancier(s). Totdat wij een contract met een nieuwe leverancier hebben, blijft HMC verantwoordelijk voor de service en het onderhoud van de hulpmiddelen. Wanneer inwoners nog wachten op een hulpmiddel bekijken wij per situatie wat er mogelijk is om zo snel mogelijk een oplossing te vinden.
Goede oplossing voor onze klanten
Wij betreuren deze situatie. Wij werken er aan om voor al onze inwoners tot een goede oplossing te komen. De inwoners die contact hebben met HMC zijn per brief geïnformeerd over de situatie. Wij hopen op hun begrip en houden hen op de hoogte van de ontwikkelingen.
Elke avond op de hoogte van het laatste nieuws uit de Hoeksche Waard? Schrijf je dan hier in voor onze gratis nieuwsbrief.