HOEKSCHE WAARD Vanaf 3 augustus 2020 kunnen weer op beperkte schaal ritten aangevraagd worden bij AutoMaatje. Uitsluitend medisch noodzakelijke ritten worden op dit moment aangenomen onder strenge voorwaarden van het daarvoor geldende protocol.
Zo zal aan de hand van de gezondheidscheck van het RIVM beoordeeld worden of er geen sprake is van mogelijke symptomen die op het corona virus wijzen. Bij twijfel wordt de rit niet aangenomen. De veiligheid van de klant en chauffeur staan voorop.
Ook zijn er maatregelen getroffen om de veiligheid tijdens de rit zoveel mogelijk te garanderen. De klant moet zelfstandig in en uit kunnen stappen zodat er geen fysiek contact noodzakelijk is. Alvorens in te stappen moet de klant de handen desinfecteren en evenals de chauffeur een mondkapje dragen. Voorin plaatsnemen is er helaas niet meer bij. Ook het laten vergezellen door begeleiding is uitgesloten. De chauffeur vergezelt u ook niet bij een medisch centrum en zal de auto luchten en desinfecteren. Helaas is dit gezien de huidige situatie nog steeds noodzakelijk. Voor het gebruik en verstrekken van deze beschermende middelen (mondkapje, desinfectie, enz,) wordt een bijdrage van € 1,50 per enkele rit aan de klant doorberekend.
Als u denkt in aanmerking voor een ritaanvraag te komen, dan moet u dat zoals gebruikelijk minimaal 3 werkdagen vooraf doen. Dat kan door naar Welzijn Hoeksche Waard te bellen 088-7308900. Houdt u er dan wel rekening mee dat Welzijn Hoeksche Waard gedurende de vakantieperiode (augustus) alleen in de ochtend bereikbaar is (ma – do 9:00 uur – 12:30 uur en vrijdag 9:00 uur – 12:00 uur).
Indien de situatie landelijk of regionaal daartoe aanleiding geeft kan de dienstverlening van AutoMaatje aangepast worden.
Elke avond op de hoogte van het laatste nieuws uit de Hoeksche Waard? Schrijf je dan hier in voor onze gratis nieuwsbrief.