Sinds de start van het vaccineren van ouderen bereiken Dienst Gezondheid & Jeugd zhz berichten dat het niet altijd lukt op korte termijn en/of op een locatie in de regio een afspraak voor de vaccinatie te maken.
Zij betreuren het dat dit problemen kan opleveren en begrijpen dat het vervelend is als er ongelukkige roosterafspraken worden gemaakt. We willen graag een goedwerkend en klantvriendelijk afsprakensysteem bieden. Afspraken kunnen gemaakt worden door te bellen naar het landelijk callcenter van de GGD. Het telefoonnummer staat in de uitnodigingsbrief vermeld.
De landelijke afspraak is dat het callcenter probeert de burger zo dicht mogelijk bij de woonlocatie in te plannen. Dit kan betekenen dat het inplannen van een afspraak niet altijd op korte termijn mogelijk is. Als mensen toch snel geprikt willen worden, kan het zo zijn dat ze worden ingepland voor een vaccinatielocatie verder van huis en/of in een andere regio.
Momenteel worden door het landelijk callcenter voor Zuid-Holland Zuid per dag 500 tot 600 afspraken ingepland. In de regel gaat dit goed, maar helaas niet altijd. Als inwoners van de regio Zuid-Holland Zuid problemen ervaren met het inplannen van een afspraak via het landelijk callcenter, kan men contact opnemen met het callcenter van de GGDZHZ. Zij kunnen als regionale GGD geen afspraak voor u inplannen. Zij willen u wel graag helpen. Dit kunnen zij doen door te verzamelen waar u tegenaan loopt met het maken van een afspraak. Zij noteren dit allemaal en geven het door aan het landelijk callcenter.
De GGDZHZ is op werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur bereikbaar via telefoonnummer 078 – 770 85 80.
Elke avond op de hoogte van het laatste nieuws uit de Hoeksche Waard? Schrijf je dan hier in voor onze gratis nieuwsbrief.