Gemeente stuurt enquête uit naar startende ondernemers

Redactie Hoeksch Nieuws
2 Min Read

Bij ruim 1.100 ondernemers in de Hoeksche Waard valt vandaag een mailing van gemeente Hoeksche Waard op de mat. Daarin vraagt de gemeente om wensen en ervaringen van startende ondernemers te delen in een online enquête. Met de uitkomsten kan een beter beeld worden gevormd van de behoeften van een startende ondernemer. Dit moet bijdragen aan het startersbeleid dat hier goed op aansluit.

Meerjarig programma

Vanuit het programma Economie werkt gemeente Hoeksche Waard aan een meerjarig beleid voor startende ondernemers. Ondernemers die in de afgelopen 5 jaar hun bedrijf zijn gestart worden gerekend tot de startende ondernemers. Wethouder Economie Paul Boogaard: “Om tot een toekomstbestendig beleid te komen, is de inbreng van deze groep ondernemers cruciaal. Samen met startende ondernemers gaan we kijken naar mogelijkheden voor de korte en lange termijn. Denk aan vraagstukken zoals huisvesting. Zijn er bijvoorbeeld wel voldoende plekken om de bedrijfsactiviteiten uit te voeren? Het is belangrijk dat we als gemeente zorgen voor voldoende kansen en doorgroeimogelijkheden. Laat ons die randvoorwaarden maar oppakken. Dan kan de ondernemer doen waar hij goed in is: ondernemen!”

Online enquête

Via een QR code op de mailing worden startende ondernemers eenvoudig naar de enquête geleid. Deze is ook te bereiken via www.gemeentehw.nl/startersbeleid en duurt ongeveer 10 minuten. Ondernemers die maximaal 5 jaar geleden gestart zijn met ondernemen leveren zo een waardevolle bijdrage aan het beleid van de gemeente. Los van het onderzoek, gaat gemeente Hoeksche Waard ook in gesprek met partijen die zich inzetten voor startende ondernemers in de Hoeksche Waard.


Elke avond op de hoogte van het laatste nieuws uit de Hoeksche Waard? Schrijf je dan hier in voor onze gratis nieuwsbrief.







Deel dit artikel
De redactie van Hoeksch Nieuws verzorgt dagelijks het laatste nieuws uit de Hoeksche Waard.
error: Deze inhoud is beveiligd tegen kopiëren