Als gevolg van een technische storing waar de GGD zaterdag mee kampten, zullen de dagelijkse rapportages die de GGD levert aan het RIVM op zondag 2 mei niet volledig zijn. De storing speelde vrijwel de gehele dag en bleek te zijn veroorzaakt door een extern hardware probleem bij één de onze leveranciers.
Deze hardware is gekoppeld aan software die het inloggen op verschillende GGD-applicaties mogelijk maakt. Hierdoor was het voor een deel van de burgers niet mogelijk om hun inloggegevens te verifiëren tijdens het maken van een test- of vaccinatieafspraak, dan wel bij het digitaal inzien van testuitslagen.
De medewerkers die de bron- en contactwerkzaamheden dagelijks uitvoeren, liepen eveneens tegen inlogproblemen aan waardoor zij vandaag minder onderzoeken konden uitvoeren. Deze achterstanden verwachten we binnen enkele dagen in te lopen. De problemen doen zich sinds het begin van de avond niet meer voor. Op dit moment is het dus weer mogelijk om online test- en vaccinatieafspraken in te plannen.
Elke avond op de hoogte van het laatste nieuws uit de Hoeksche Waard? Schrijf je dan hier in voor onze gratis nieuwsbrief.