Het melden van een storing of schade aan de openbare verlichting doet u voortaan gewoon via de website of app van Fixi. Het grote voordeel van het melden via Fixi is dat u op de plattegrond de lichtmast kunt aanklikken die het niet meer doet. Het is dus ook niet meer nodig dat u het nummer van de lichtmast erbij vermeld. Klikt u namelijk op het kaartje in Fixi de betreffende lichtmast aan, dan verschijnt in het systeem automatisch het bijpassende nummer. Meldde u vroeger een kapotte lantaarnpaal rechtstreeks via MOON Online? Dat is niet meer mogelijk.
In Fixi zijn 2 meldingen mogelijk
- Openbare verlichting lampstoring – Hier kunnen meldingen gedaan worden als er een storing is op 1 lamp. Hierbij klikt u zelf de juiste lichtmast aan op het kaartje. Daarbij is het natuurlijk wel belangrijk dat u de juiste mast selecteert. En dat u aangeeft of de lamp kapot is, knippert, of blijft branden.
- Openbare verlichting overige – Hier kunt u al het overige kwijt over openbare verlichting. Denk hierbij aan masten die een beetje scheef staan, klachten over te veel of te weinig licht, als de lampen in de hele straat zijn uitgevallen, maar ook als u last heeft van een mast die recht voor uw deur staat.
Gevaarlijke situatie? Bel de gemeente!
Wanneer er een gevaarlijke situatie is, bel dan altijd naar de gemeente. Denk hierbij bijvoorbeeld aan blootliggende kabels, verkeersgevaarlijke situaties of een (aangereden) lichtmast die op omvallen staat. Bel in zulke gevallen 088 – 647 36 47 (binnen kantooruren). Buiten kantooruren bel 088 – 647 17 50. De storingsdienst kan het probleem dan direct doorzetten naar de onderhoudsaannemer om op te lossen.
Elke avond op de hoogte van het laatste nieuws uit de Hoeksche Waard? Schrijf je dan hier in voor onze gratis nieuwsbrief.